HISU-metoden - Fas1 - Researchfasen

Sammanfattning

Kort uttryckt är gruppens enda mål att samla in värdefull fakta till projektet utan att värdera det insamlande.

Målet är i denna fas att få kunskap om

  • Klarlägga syftet
  • Budskapet eller innehållet (texter, bilder, et cetera)
  • Inventera målgruppen
  • Konkurrenter och branch
  • Organisationens varumärke och position

Från denna kunskap författas en uppdragsbeskrivning som gärna kvitteras av uppdragsgivaren.

Fördjupning

I den första av HISU-metodens fyra faser utgår vi ifrån att ett projekt har skapats och att en projektgrupp bildats.

Syfte

Vad är projektets syfte? Syftet kan exempelvis vara...

  • Ladda ett varumärke
  • Sälja något
  • Förändra ett beteende
  • Informera/påverka
  • ...och mycket mer

Om syftet klarläggs blir det så mycket enklare att förstå vad projektet ska leda till.

Innehållet

Innehållet är det budskap som projektet ska bearbeta och målgruppsanpassa.

...mer kommer.

  • Mälardalens högskola |
  • Box 883 |
  • 721 23 Västerås/Eskilstuna |
  • 021-10 13 00, 016-15 36 00 |
  • info@mdh.se |
  • Om webbplatsen