Inlämningsuppgift (INL2), individuell inlämningsuppgift, 1,5 hp, examinerar lärandemål 1-5, betyg Underkänd (U), Godkänd (G) eller Väl Godkänd (VG)
Denna sista inlämning är individuell och uppdelad i två delar som sammanställs i ett dokument. Detta är den enda uppgiften på kursen där betyget VG ingår.
Om VG önskas så är ett viktigt kriterium att utöver obligatorisk kurslitteratur också använda annan litteratur relevant för ämnet. Tänk så här: töm ut så mycket som går ur obligatoriska kurslitteaturen och sedan börjar jakten på annan relevant litteratur för att berika analys och reflektion.
Del 1: i GRU1 delmoment 2 analyserade gruppen en sida från DN.se. I denna individuella del fortsätter denna analys, på samma objekt, nu med begrepp som hittas i Holsanova, J. (2010). Myter och sanningar om läsning: om samspelet mellan språk och bild i olika medier.
I analysen ska minst följande begrepp förklaras och analyseras med egna reflektioner. Dokumentera på max 5000 tecken (ungefär två A4, bilder, m.m. oräknat):
Glöm som vanligt inte källkritik. Skickar därför med en fundering att ta med när ovanstående uppgift görs: Holsanovas bok är skriven 2010. Har det inte hänt en del sedan dess?
Del 2: Läs Wikberg Nilsson, Å., Ericson, Å., & Törlind, P. (2015) kapitel 6 om reflektion.
Fundera på vad du lärt dig på kursen. Gå tillbaka till kurslitteraturen och samtliga inlämningar, både individuella och de gruppen gjort. Kommer du att göra något annorlunda i framtiden och kommer du att se på kommunikativt material (i princip allt som är designat) annorlunda i framtiden? Max 2500 tecken (ungefär en A4, bilder etc. oräknat).
Använd word. Döp filen till ite117_inl2_användarnamn. Övrig formalia se kursplanering "Direktiv rapporter"
Inlämnas elektroniskt till
Inlämning - Senast måndag 11/11 kl. 9.00