Lärandemålen
Lärandemål kopplat till examinationer
LM |
Note |
Examination |
LM1 |
identifiera och beskriva metoder från ett informationsdesignsperspektiv |
PRO1 |
LM2 |
identifiera och beskriva processer från ett informationsdesignsperspektiv |
PRO1, SEM1 |
LM3 |
diskutera och värdera...
- metoder
- processer
- teorier
- gestaltning
- användare
- test
- utfall
... i relation till varandra
|
PRO1, SEM2 |
Lärandemål kopplat till examinationer
Analys av lärandemålen
LM1
Att identifiera metoder som används eller som skulle kunna användas i en organisation kräver tid och engagemang. När
man deltar i ett sammanhang så är det inte alltid lätt att resa sig ur rollen och identifiera metoder. Boka därför
gärna tid med någon insatt och intervjua denne.
LM2
Processer förekommer på flera nivåer, både mikro och makro. En process kan vara hur ett kommunikation uppdrag
behandlas från sälj till leverans, En process kan också vara att ha med delar av målgruppen i kreationen.
LM3
Detta är den stora och rätt krångliga formuleringen av ett lärandemål. Allt går ut på att beskriva all designarbete
som rör kommunikationen i sitt sammanhang. Alltså att inte beskriva de olika delarna var för sig, utan att beskriva
hur t.ex. metoder påverkar användare som påverkar test som ger ett utfall.