Gruppuppgift - GRU1

GRU1, 5 hp, betyg godkänd (G) och väl godkänd (VG) ges på detta moment. Detta examinationsmoment kopplas till lärandemål 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11

Gruppuppgiften, som skall inlämnas vid kursavslut består av fyra delar

  • Rapport minst 10 A4 sidor. Uppgiften delas av samtliga i gruppen
  • Presentation högst 15 minuter. Uppgiften delas av samtliga i gruppen
  • Opposition, PM. Uppgiften delas av samtliga i gruppen

Veckoplanering

Vad

Rapport - grupparbete

Rapporten ska beskriva de designbeslut som tagits i projektarbetet.

Vi är intresserade av

  • avsändaren (kort)
  • målgruppen och målgruppsanalys
  • de kommunikativa behoven
  • designbeslut som har stöd i påvisad litteratur
  • begrepp som används inom kursens litteratur ska används och förklaras
  • hur designprocessens iteration fullföljts
  • erhållna lärdomar
  • erfarenheter från HISU och de olika faserna

Vi är INTE intresserade av

  • dagboksanteckningar som t.ex.beskriver vad som hände i gruppen
  • felaktigt nyttjande av terminologier eller terminologier som inte förklaras

Presentation - grupparbete

Presentationen sker i samband med kursavslut. Campusstudenter redovisar inför samtliga inom kursen. Distansstudenter redovisar över Skype eller annat överenskommet sätt.

Opposition - grupparbete

Redovisande grupp får oppositionsgrupp tilldelad sig, att opponera på, 48 timmar innan egen presentationstid. Oppositionsrapporten skall redogöra för opponerandes gruppnamn samt dennes uppdragsgivare och vara ca en a4-sida.

Oppositionsgrupp ska bl.a. granska

  • om de kommunikativa behoven uppfyllts
  • om och hur designval kan kopplas till litteratur

 Oppositionen lämnas elektroniskt till kursansvarige i anslutning till redovisningen.

Individuell del

För att kunna diversifiera betygen i grupparbetet och kunna dela ut individuella betyg, om det behövs, så finns följande moment.

Varje avsnitt i rapporten ska ha författarnas namn. Det ska tydligt gå att utläsa vem som har behandlat och skrivit vad.

Exempel:

De kommunikativa behoven - Anna Ax och Anders Aldrin

(aaa18001@student.mdh.se, aab17001@student.mdh.se)

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Inventore voluptate, tenetur quibusdam molestiae totam architecto aliquid nesciunt sequi debitis ipsam saepe quam iusto modi soluta amet quos odio, cumque mollitia!

Projektmetod - av Bengt Basun

(bbb18001@student.mdh.se)

Lorem ipsum dolor, sit amet consectetur adipisicing elit. In ipsa recusandae dicta modi consequatur beatae obcaecati illum molestiae quis est fugiat quas repudiandae incidunt, veniam id animi impedit laborum praesentium?

Hur

  • Skriv en Rapport. Minst 10 sidor. Framsida, bilder och källförteckning borträknade.
  • Minst 10 referenser enligt given referenshantering. Referenser ska i första hand hämtas från given litteratur som beskrivits men kan även inhämtas annanstans om de är relevanta och källkritiserade.

Döp filen (Word, PDF, RTF) till kit126_gru1_gruppnamn.

Inlämnas elektroniskt till

När

Inlämning - Ordinarie inlämning den 23 maj 2022 kl. 12.00

Återkoppling på denna inlämning sker senast den 7 juni 2022 under förutsättning att den är inlämnad i tid. (ev. semestrar förlänger denna tid)

  • Mälardalens högskola |
  • Box 883 |
  • 721 23 Västerås/Eskilstuna |
  • 021-10 13 00, 016-15 36 00 |
  • info@mdh.se |
  • Om webbplatsen